Pe net, ca la radio: de ce vrea YouTube să-ți întrerupă ce asculți cu un alt tip de reclame

de: Ciprian Ioana
18 11. 2020

Conținutul de pe internet e, în mare parte, gratuit, însă nu scapi de reclamele de multe ori sâcâitoare decât dacă plătești. E valabil și la YouTube, dar și la alte platforme similare.

YouTube e o uriașă sursă de monetizare pentru Google, însă gigantul american vrea chiar și mai mult de atât. A observat că o parte din conținutul de acolo, chiar dacă una mică, este audio. Așa că vrea să vină cu un nou tip de reclame.

Vrea să livreze utilizatorilor și reclame exclusiv audio, după modelul celor de la radio. Evident, dacă nu vrei să fii deranjat de ele trebuie să plătești un abonament.

YouTube vine și cu reclame exclusiv audio

Noile reclame nu vor avea imagini video, vor fi exclusiv audio și vor fi limitate la 15 secunde. Ele vor viza utilizatorii care ascultă muzică și podcast-uri și vor avea rolul de a crește veniturile companiei generate de conținutul audio, scrie TechCrunch.

Astfel, companiile și business-urile dispuse să plătească vor primi spațiu sponsorizat în interiorul diverselor playlist-uri sau podcasturi audio. Conținutul de pe YouTube e în proporție de 85% în format video și doar 15% strict audio. Noul format de reclamă este disponibil în beta în cadrul Google Ads și Display & Video 360, cu costuri la mia de audiții și (CPM) și aceleași opțiuni de targetare precum reclamele video.

Aceste reclame vor viza exclusiv acel conținut pe care utilizatorul nu-l privește, ci doar îl ascultă. Dacă ai, spre exemplu, un playlist preferat sau un radio care rulează non-stop pe YouTube, pregătește-te să fie întrerupt de diverse reclame. E o modalitate prin care YouTube caută să monetizeze și mai mult, într-o perioadă în care consumul de internet a atins niveluri record.

Mai mult ca sigur că va exista și o posibilitate pentru a nu fi targetat cu așa ceva. Va fi o opțiune premium. Dacă plătești, nu vei fi targetat cu nicio reclamă și poți să-ți asculți content-ul preferat.